Bíztam a Fideszben

2014. október 12. 19:00 - mero.csaba

bizzon.png

Gondolom nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy kulturálisan elég messze állok a Fidesztől. Ennek ellenére 2010-ben jóindulattal vegyes bizakodással tekintettem rájuk. Gondoltam, volt nyolc évük felkészülni a kormányzásra, rajta, lássuk!

2007 körül, mikor az ELTE-TáTK-n tanultam, kíváncsiságból áthallgattam egy BME-s tanár által meghirdetett órára. Az ELTE-n teljesen természetes volt, hogy az első óra után nagyjából 90% eséllyel meg tudtuk mondani, hogy a tanár kire szavaz (általában balra). Ehhez képest felüdülés volt ez az új tanár. Sokat beszélt közéleti kérdésekől, de egyszer sem volt vulgárisan egyértelmű értékítélete. Ezen felül - mivel az óra mindig hajnalban volt - kávét is adott. Ez annyira megtetszett, hogy amikor megemlítette, hogy volna egy TDK-s témája, akkor azonnal lecsaptam rá. 

Már egy éve dolgoztunk együtt, mikor belefutottam valahol az önéletrajzába, és teljesen ledöbbentem. "Közéleti tevékenység: a KDNP pártalapítványának elnöke." Akkortájt kezdtem tudatosan odafigyelni, hogy a kognitív disszonanciáimat jó irányba redukáljam, és az előítéleteimet írjam felül az élményeim helyett. Szóval a KDNP-ben fejes, jól van, ezek szerint az egy ilyen korrekt hely, gondoltam. 

2010-ben, mikor a Fidesz-KDNP megnyerte a választásokat, jóindulattal vegyes bizakodással tekintettem rájuk. Adottnak tekintettem például, hogy Mészáros tanár úr pozícióba fog kerülni, és ki kerüljön, ha nem ő? Van elképzelése a világról, végtelenül korrekt, volt nyolc éve felkészülni, lássuk, rajta! Rajta kívül jópár ilyen ember volt még. Nagyon bíztam például Lázár Jánosban, aki polgármesterként példaértékűen végigvitt egy iskolai integrációs programot. Bíztam Navracsicsban és - írásaikon keresztül - a Mandineres csapat nagy része is reménykeltő volt. Gyertek, mutassátok, mit tudtok!

Csak aztán mégis minden máshogy lett. Nem tudom, Mészáros tanár úr ma mit gondol a világról, azóta nem találkoztam vele. Lett egy nyugdíjas állása. De vajon hogyan érzi magát most, a totális győzelemben? Vajon büszke rá, hogy a pártja Hoffmann Rózsát és Semjén Zsoltot adta a hazának? Tényleg ezt akarta? Tényleg így? Vajon ő bízik még ebben az egészben?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rakodopart.blog.hu/api/trackback/id/tr736769383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása